Men IDAG har jeg trent, og praktisk test bestått!

Siden gårsdagen ble et eneste stort RØR, har jeg iallefall fått trent idag :) En deilig løpetur!

Dagens:
Tid: 54 min
Kcal: -559
Max puls: 202 (???) MÅ være en feil. Trodde ikke jeg hadde så høy makspuls en gang. Noen som vet? :p 


Har også hatt eksamen idag!
Nemlig praktisk test, og jeg BESTOD! (Går bachelor i sykepleie!) Er så glad, hipp hurra! Så nå er 3/4 eksamener ferdig, og en til om en uke så har jeg FERIE. Det skal bli så deilig! Og en uke etter det reiser jeg to uker til syden igjen. Hurra hurra hurra! :D 

6 kommentarer

Livet på Svalbard

08.jun.2011 kl.15:58

Hei hei! Hva syns du om sykepleierstudiet? Anbefaler du det? :D

LaMiaSperanza

08.jun.2011 kl.17:01

Gratulerer med bestått på eksamen :)

slankecec

09.jun.2011 kl.16:07

Livet på Svalbard: Sykepleierstudiet er veldig ålreit! På den høgskolen jeg går er det ganske stressende første år, men så blir det bedre de to siste årene :) Trives kjempe godt! Har du planer om å begynne? :)

slankecec

09.jun.2011 kl.16:07

LaMiaSperanza: Tusen takk :D

Slank Meg Flat

09.jun.2011 kl.19:31

Ahh ;D Hehe!

Ifølge regnemåten har jeg høyere maxpuls enn det jeg skal og.. (220 minus alder..) Høyeste puls på meg, som jeg har sett er 199.. Og det var ikke løping til utmattelse..

Test maxpulsen din slik:

"Varm opp i minst 10 minutter. Dersom du er utendørs, finner du en slak motbakke på 4-600 meter. Inne bruker du ev. tredemølle med stigning (still inn mølla på mellom 2 og 5% stigning). Etter oppvarmingen går, jogger eller løper du kjapt opp bakken, men ikke start med maks spurt. Øk opp mot maks fart i løpet av de første 2 ? 300 meterne. Etter kort tid kommer du til å merke stivhet i beina, men du fortsetter uten å bli helt utmattet. Når du er ferdig med bakken eller har tilbakelagt 4 ? 600 meter på mølla, skal du ha litt mer på lager. Sjekk pulsen din på slutten av draget og gå eller jogg rolig ned bakken. På mølla skrur du ned hastigheten i et par minutter før du skal i gang igjen.

Gjenta bakkeløpet eller mølledraget, men litt tøffere denne gangen, dog uten å løpe til total utmattelse. Når du avslutter denne gangen, skal det være med en fart du kunne holdt maks ett minutt til hvis du måtte. Sjekk pulsen underveis og ved avsluttet drag. Gjenta pausen og gjør deg klar til siste innsats.

Tredje drag skal gjennomføres til utmattelse. Dersom du tar deg helt ut eller ser at pulsen slutter å stige mens du går eller løper, er det grunn til å tro at du har funnet makspulsen din. Nå har du et riktig grunnlag for å beregne treningspulsen din."

malla

14.jun.2011 kl.01:17

Maxpulsen kan variere pluss/minus 20 av svaret du får etter å ta 220 minus alderen din :)

Skriv en ny kommentar

slankecec

slankecec

22, Oslo

Jente på 22 år, med litt for mange kosekiloer på kroppen, som nå skal bort! Her kan du følge meg på veien :)

Kategorier

Arkiv

hits